آشنایی با سوله ی مرغداری و انبار داری

همان طور که میدانیم سوله دارای انواع مختلف است مانند سوله ی مرغداری ، سوله انبار داری ، سوله ی ورزشی و ….

ما سعی داریم توضیح اجمالی در مورد سوله ی مرغداری و سوله انبارداری را در این مقاله بیان کنیم :

برای طراحی هر سوله نیاز است که هدف از ساخت سوله به صورت دقیق مشخص شود ، در وهله ی اول برای ساخت سوله نیاز است که نیاز سنجی انجام گیرد همچنین اطلاع از مقدار تقریبی برف و باران مساله ی مهمی است .

در صورتی که برای ساخت سوله نیاز سنجی انجام نگیرد سبب می شود که هزینه ی ساخت سوله بسیار بالا رود ، چرا که باید هزینه ی زیادی صرف نگهداری و مساله ی گرمایش و سرمایش سوله انجام گیرد .

و اما برای ساخت سوله ی مرغداری نکته ایی که از همان ابتدای کار باید به آن توجه کرد هوای مناسب برای درون سالن است

برای اینکه بتوانیم بهترین نوع تهویه را در فصل زمستان و فصل تابستان برای سالن مرغداری خود داشته باشیم باید دو نوع تهویه ی طولی و تونلی را در سالن مرغداری اعمال کنیم . برای ساخت سالن های مرغداری می توان ابعاد مختلفی را در نظر گرفت و سالن مرغداری را در ابعاد و سایزهای مختلف ساخت . سر سالن در حقیقت به فضایی گفته می شود که برای نصب هیتر و تابلو برق مادر به کار می رود و از اجزای مهم سوله است که در زمان ساخت سوله باید مورد توجه قرار گیرد .

از دیگر نکاتی که در ساخت سالن مرغداری الزامی است ، ساختن حوضچه ی آب است ، حوضچه ی آب باید در دو طرف ورودی هوا به داخل سالن و صرفا برای خنک کردن هوا در فصل گرما و تابستان ایجاد شود که برای عملکرد بهتر حوضچه را بافنس می پوشانند و به آن ها پوشال نصب می کنند .

 برای توزیع بهتر هوا عموما سر سالن را در مرکز می سازند در این حالت هوا در سالن مرغداری بهتر توزیع می شود .

برای ساخت سالن مرغداری در نظر گرفتن اندازه و ابعاد بهینه و مناسب بسیار مهم است .

سوله

سوله ی سالن انبار

همان طور که می دانیم سوله از قطعات فلزی ساخته می شود که این قطعات فلزی می تواند سنگین یا نیمه سنگین باشد ، سپس با اتصال این قطعات به وسیله ی پیچ و مهره و سپس رنگ آمیزی آن سوله ایجاد می شود .

عاملی که می تواند قیمت سوله را به میزان زیادی پایین بیاورد و هزینه ها را مقرون به صرفه کند زدن ستون هایی در وسط سوله است ، علاوه بر کاهش قیمت ، زدن ستون هایی  در وسط سوله می تواند وزن سوله را کم کند .

کف سالن های انبار داری را با بتن نرم پوشش می دهند و سپس روی بتن میلگرد گذاشته و به این وسیله کفسازی سالن انجام می گیرد  که این کفسازی  از مقاومت و استحکام خوبی برخوردار است .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *