ویلاهای رویایی در شمال

عمدتاً ویلا به بنایی اطلاق می شود که در خارج شهر ساخته شده است. بنای ویلا را جزو خانه های شهری دسته بندی نمی کنند. معماری ویلاها این‌گونه باب شده که به سبک غربی باشند تا ایرانی. ویلاها را در زمین های وسیعی می سازند تا بیشترین ارتباط را با طبیعت برقرار کند. علاوه بر آن در ساخت ویلا نکته ای که باید لحاظ کرد این است که بنا کمترین تأثیر بصری را روی محیط خود اعمال کند. به عبارتی ویلا باید عضوی از طبیعت اطراف خود باشد و علاوه بر آن چهار طرف به بیرون نما داشته باشد.

جهت اطلاع از اوضاع بازار ویلاهای منطقه بهتر است مشاوره ای با افراد محلی و ساکنان منطقه داشته باشد. قبل از اینکه اقدام به خرید کنید اسناد و مدارک زمین یا ویلا را رؤیت کنید. دست نگه دارید! قبل از اینکه زمین یا ویلا را معامله کنید بهتر است از صحت و سلامت حقوقی و ملکی آن استعلام بگیرید. به هیچ عنوان درانجام خرید ملک نباید عجله ای به خرج داد. نسبت به برخی تبلیغات کهنه و غیرواقعی دلالان ملک باید بی توجه بود. به موقعیت جغرافیایی املاک به لحاظ قرار داشتن در شهرک یا مشرف به کوه و دریا است که متناسب با موقعیت، قیمت ملک متفاوت است.

به خاطر آب و هوای معتدل شمال ایران و طبیعت ناب، دریای مازندران و جنگل های سرسبز آن  ویلا سازی از رونق بالایی برخوردار است. در دو فصل تعطیلات نوروزی و تابستانه بازار خرید و فروش زمین‌های شمالی کشور پررونق می شود. در این هنگام حجم آگهی‌های فروش ویلاهای کوچک و بزرگ نیز افزایش پیدا می‌کند. داشتن ویلا، مخصوص ویلای لوکس در شمال و آن شرایط مساعد مناطق شمالی و خصوصاً نزدیک ساحل تعطیلات خوبی را برای هر کسی رقم می زند. در طی سال های اخیر این‌گونه بوده که شهرهای شمالی کشور در ایام تعطیل سال به تنها بخش فعال بازار ملک تبدیل می‌شوند. ویلاهای رویای در شمال ایران زبانزد است.

آفت «جنگل‌خواری، تغییرکاربری زمین‌های کشاورزی و ساخت‌وساز روی اراضی سبز» باعث از بین بردن ارزش برخی از ویلاهای شمال کشور شده است. این پدیده‌های مسموم خرید ویلاهایی در این محدوده هر چند لوکس و مجهز به امکانات رفاهی باشند را فاقد ارزش کرده است. سرایت رکود مسکن و عزم دستگاه‌های دولتی برای برخورد با ساخت‌و‌ساز روی محوطه های ممنوعه، بازار ویلاهای شمال را به دو دسته املاک سالم و مشکل‌دار تبدیل کرده است.

هزینه ساخت ویلا به شرایط مختلفی بستگی دارد. قیمت ویلا سازی ارزان در استان مازندران از ۴۵ میلیون تومان آغاز و تا بیش از ۵ میلیارد تومان هم ادامه دارد. ویلاهایی در شهرهای رامسر، نوشهر و چالوس وجود دارد که به دلیل ویژگی‌های خاص بیش از ۵ میلیارد تومان نیز قیمت‌گذاری شده‌اند؛ اما به طور میانگین ویلایی با ۱۴۰ متر بنا و ۲۰۰ متر زمین که دارای سند رسمی است بین ۱۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان ارزش گذاری شده است. هزینه خرید ویلا در زمین ۲۰۰ متری با بنای ۱۲۰ متری در کنار ساحل، ۱۳۰ میلیون تومان است، اما ویلا در منطقه جنگلی، ۱۰۰ میلیون تومان هزینه خریدش خواهد شد قیمت زمین در این منطقه بر حسب فاصله با دریا و داشتن سند، مجوز ساخت و گاز و آب و برق، قیمت‌گذاری می‌شود.

ویلاهای رویایی ویلاهای رویایی ویلاهای رویایی ویلاهای رویایی

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *